Piątek, Listopad 5, 2021, 22:13 | Brak komentarzy »

Dlaczego podologia geriatryczna jest tak ważna?

Warunki medyczne i sanitarne w ostatnich latach rozwijały się tak szybko, że przeciętna długość życia wydłużyła się o około 30 lat. Ten wzrost średniej długości życia oznacza również 30 lat dodatkowego przebiegu dla stóp.

Aby osoby starsze mogły prowadzić pożyteczne i satysfakcjonujące życie, muszą mieć możliwość poruszania się. Mobilność jest ważnym składnikiem niezależności, który jest wysoko ceniony przez naszych starszych, a dolegliwości stóp utrudniają lub uniemożliwiają im pracę lub uczestnictwo w zajęciach społecznych, obniżając jakość życia i samopoczucie.

Według najnowszych danych Ministerstwa Zdrowia pogorszenie stanu kończyn dolnych jest jedną z głównych przyczyn ograniczenia aktywności osób starszych. Ministerstwo informuje również, że jedna czwarta wszystkich mieszkańców domów opieki lub mieszkań chronionych nie może w ogóle chodzić, a kolejna szósta może chodzić tylko z pomocą.

Najczęstsze patologie w podologii geriatrycznej

Wśród najczęstszych problemów, które zwykle widzimy podczas naszej konsultacji z pacjentem są następujące:

•  zwane również paluchami koślawymi, to bolesne guzki kostne, które rozwijają się na zewnątrz stawu dużego palca.
  • Odciski, modzele i suchość skóry. Odciski i modzele to pogrubione plamy martwej skóry, które tworzą się w celu ochrony najbardziej wrażliwych obszarów i mogą rozwijać się w odpowiedzi na ciągłe pocieranie źle dopasowanej pary butów lub inne regularne podrażnienia. Często towarzyszy im suchość skóry, która również może być bolesna i prowadzić do pęknięć skóry podatnych na infekcje.
  • Palce młotkowe. Termin „paluch młotkowaty" odnosi się do palca, który jest skierowany do góry, a nie płasko. Ten stan jest w rzeczywistości deformacją, która pojawia się, gdy jeden z mięśni palca staje się słaby i wywiera nacisk na mięśnie palca. stawy.
  • Zmiany strukturalne. Wraz z wiekiem, poduszeczki tłuszczowe na spodzie naszych stóp słabną, co może powodować ból przy każdym kroku, a także mniejsze podparcie łuku stopy.
  • Zapalenie ścięgna Achillesa i uwięźnięcie nerwów może również rozwinąć się wraz ze starzeniem się stopy.
  • Artretyzm. Ponieważ stopa ma tak wiele stawów - łącznie 33 - choroba zwyrodnieniowa stawów może być głównym źródłem bólu i ograniczonej mobilności naszych seniorów.
  • Ból pięty. Ból w tylnej części stopy może być wynikiem ostrogi piętowej - narośli kostnych, które rozwijają się wzdłuż kości pięty - lub zapalenia powięzi podeszwowej - zapalenia więzadła biegnącego wzdłuż podeszwy stopy. Oba mogą sprawić, że stanie i chodzenie będzie bardzo bolesne.
  • Problemy ze stopami związane z cukrzycą. Zmiany w ogólnym stanie zdrowia mogą również wpłynąć na stopy i kończyny dolne. W szczególności diabetycy mają wyższy wskaźnik problemów naczyniowych, które mogą prowadzić do poważnych problemów ze stopami, które ostatecznie mogą wymagać amputacji, dlatego diabetycy muszą uważnie monitorować stan swoich stóp.
  • Infekcje grzybicze, wrastające paznokcie i inne problemy z paznokciami. Nasze ciała są domem dla wielu różnych rodzajów bakterii i grzybów, a przez większość czasu te ciała obce są w równowadze i mogą być naprawdę korzystne dla naszego zdrowia.
  • Paznokcie dystroficzne rosnące pod dziwnymi kątami, co prowadzi do wrastania paznokci, które mogą być niezwykle bolesne i wymagać operacji chirurgicznej. Suche i łamliwe paznokcie są również częstsze u osób starszych, ponieważ słabnie przepływ krwi do kończyn dolnych.

(c)2021, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Liczba odwiedzin: 1914